06.03.2024
Nemáte zapnutý Javascript, webová stránka nebude fungovat správně.
Některé části webu a aplikace nebudou dostupné.
Robustní provozní tvorba kapitálu a obchodní výkonnost zvyšují výnos pro akcionáře
Solidní obchodní výsledky celé skupiny
Důsledné plnění strategie; pokrok v oblasti spokojenosti zákazníků a odpovědných investic
„Dnes oznamujeme silné výsledky za druhé pololetí a celý rok 2023, založené na solidní výkonnosti i přes nestabilní makroekonomické a geopolitické prostředí. Celoroční provozní tvorba kapitálu vzrostla na srovnatelném základě o 13 procent na 1,9 miliardy eur, čímž jsme s předstihem překročili náš cíl pro rok 2025 ve výši 1,8 miliardy eur. Podepsaly se na tom zvýšené příspěvky nizozemské neživotní pojišťovny, bankovnictví, segmentu Ostatní a Insurance Europe. Nizozemská neživotní pojišťovna nadále vykazuje výborné obchodní výsledky, zatímco Insurance Europe a Bankovnictví těží z prostředí vyšších úrokových sazeb. To pomohlo kompenzovat nižší příspěvek nizozemské životní pojišťovny, jejž ovlivnil zejména vývoj na finančních trzích. Ačkoli se očekává, že se obchodní růst vrátí na normalizovanou úroveň, v příštích letech nadále očekáváme určité zrychlení. Proto jsme zvýšili cíl provozní tvorby kapitálu pro rok 2025 na 1,9 miliardy eur.
Výborné výsledky reflektují důsledné naplňování strategie, která se zaměřuje na naše zákazníky, zaměstnance a roli ve společnosti. Výsledky v hodnocení spokojenosti zákazníků se zlepšily díky našemu úsilí v oblasti zapojení zákazníků a digitalizaci. V divizi International jsme v našich pobočkách dosáhli nadprůměrného NPS skóre, přičemž v Belgii, České republice, Japonsku a Polsku došlo k výraznému základnímu zlepšení. Abychom v příštích letech dále zvýšili provozní efektivitu a zlepšili zákaznickou spokojenost, posílili jsme nedávno naši strategii se zaměřením na urychlení digitální transformace s využitím dat a umělé inteligence (AI).
Pokračovali jsme v podpoře přechodu na nízkouhlíkové hospodářství. Co se investic týče, investovali jsme do klimatických řešení, jako jsou certifikované ekologické budovy a obnovitelné zdroje energie, celkem 10,8 miliardy eur. Vykázali jsme také desetiprocentní snížení emisí skleníkových plynů v našem podnikovém investičním portfoliu, čímž jsme se přiblížili našemu cíli snížit emise o 25 procent do roku 2025 ve srovnání s úrovní v roce 2021. Pokud jde o pojištění, naše nizozemská neživotní pojišťovna se stále více zaměřuje na nabídku udržitelného odstraňování škod našim zákazníkům. To znamená, že nabízíme opravu místo kompletní výměny, pokud možno s využitím cirkulárních materiálů, a zavádíme další opatření, jako je nabídka zákazníkům, aby si nechali modernizovat okna lépe izolujícími skly.
Podnikli jsme důležité kroky k další optimalizaci a snížení rizika v rámci naší rozvahy – v prosinci 2023 jsme uzavřeli dvě atraktivní transakce zajišťovací transakce v oblasti dlouhověkosti a na začátku roku 2024 jsme uzavřeli dohodu o konečném vypořádání nároků v oblasti produktů investičního životního pojištění v Nizozemsku.
Naše výborné obchodní výsledky a rozvaha nám dodávají důvěru v další růst volného cash flow (FCF); výsledkem je FCF cíl ve výši 1,6 miliardy eur do roku 2025. To umožňuje zvýšit navrhovanou konečnou dividendu na 2,08 eur na akcii, čímž se celková dividenda za rok 2023 zvýší na 3,2 eura na akcii, což představuje 15% nárůst oproti roku 2022. Dále oznamujeme strukturální navýšení našeho každoročního programu zpětného odkupu akcií na částku 300 milionů eur. Vzhledem k tomuto vyššímu základu potvrzujeme, že nadále stojíme o zvyšování dividendy na akcii, každoroční zpětný odkupu akcií ve výši nejméně 300 milionů eur a o vracení dalšího přebytečného kapitálu akcionářům, pokud nebude použit na příležitosti vytvářející přidanou hodnotu.
Při pohledu do budoucna lze konstatovat, že máme dobré předpoklady k tomu, abychom i nadále vytvářeli udržitelnou dlouhodobou hodnotu pro všechny zúčastněné strany. Rádi bychom tímto poděkovali našim zákazníkům a akcionářům za jejich dosavadní důvěru a loajalitu a našim kolegům za jejich nasazení při poskytování služeb zákazníkům a dalším zainteresovaným stranám.“