Přeskočit na: Obsah

24.10.2016

Společnosti NN a JA Czech společně pokračují v podpoře sociálního podnikání mezi mladými

Soutěžní projekty Innovation Camp a Social Innovation Relay jsou určené studentům středních škol

Nezisková vzdělávací organizace JA Czech a NN pojišťovna a penzijní společnost budou i v letošním školním roce podporovat vzdělávací soutěžní projekty studentů středních škol zaměřené na sociální podnikání. V prvním pololetí školního roku proběhne Innovation Camp (IC) a ve druhém už druhý ročník soutěže Social Innovation Relay (SIR). Společnosti tak navazují na úspěšnou spolupráci z loňského roku. Do obou projektů jsou v roli dobrovolníků aktivně zapojeni zaměstnanci NN.

 „Projekty SIR a IC nabízejí mladým lidem jedinečnou příležitost vyzkoušet si, jak to v podnikatelské praxi chodí, a mohou je tak potenciálně navnadit na dráhu vlastního podnikání. Součástí naší CSR strategie je nejen podpora mladých lidí v podnikání, ale také zvyšování finanční gramotnosti, a jak lépe se mohou mladí lidé v této oblasti rozvíjet, než právě tím, že si vyzkoušejí na vlastní kůži finanční plánování projektu a jeho udržitelnosti do budoucna?“ uvedla Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN zodpovědná za marketing a produktový vývoj.

Cílem projektů je podpora tzv. měkkých dovedností (soft skills), základní podnikatelské gramotnosti a orientace na společenské problémy, které lze řešit prostřednictvím sociálního podnikání.

Josef Müller, výkonný ředitel JA Czech, hodnotí spolupráci obou organizací: „NN je naším partnerem na evropské úrovni, proto jsem rád, že můžeme v letošním školním roce v České republice opět spolupracovat. Loni se dobrovolníci z NN ujali svých rolí mentorů a porotců s velkým entuziasmem a věřím, že tomu bude stejně i letos.“

Co je Innovation Camp
Innovation Camp je unikátní soutěž, která vychází z evropského konceptu JA Europe. Studenti z různých středních škol mají příležitost si ve spolupráci s profesionály z NN vyzkoušet práci v týmu a podílet se na řešení aktuálních problémů v oblasti inovací, technologií a vzdělávání apod. Úkolem studentů je předložit řešení reálného problému. Téma zadání je až do oficiálního zahájení soutěže utajeno. Každý tým svůj koncept prezentuje před odbornou porotou. Zajímavostí tohoto projektu je aktivní zapojení konzultantů, tj. zaměstnanců partnera soutěže, a to jak v rámci soutěžních týmů, tak v porotě. Loňským tématem byla podpora aktivit pro seniory. Vítězným projektem se stal Projekt spojující domovy, který zaujal porotu konceptem spolupráce dětských domovů a domovů pro seniory. V týmu spolupracovali studenti ze středních škol z Tábora, Chocně, Kralup nad Vltavou a Plzně. Akce se celkem zúčastnilo 140 studentek a studentů z 20 středních škol z Čech a Moravy.

Co je Social Innovation Relay (SIR)
Soutěžní projekt je určen pro studenty středních škol, jejichž úkolem je přijít s nápadem na podnikatelský záměr, který řeší aktuální společenský problém. Studenti pracují ve 4 členných týmech a své nápady odesílají prostřednictvím internetové platformy, která byla pro tento projekt vytvořena. Týmy, jejichž nápady jsou vybrány mezi 20 nejlepších, poté svou ideu rozpracují do podoby podnikatelského záměru a spolupracují přitom s mentorem, jímž je dobrovolník z řad zaměstnanců NN, který jim poskytuje cennou zpětnou vazbu a zkušenosti z praxe. Deset nejlepších podnikatelských záměrů bude vybráno do národního finále soutěže. Tyto podnikatelské záměry jsou primárně určeny pro soutěž. Jejich realizace v praxi je možná, ale není již součástí projektu. Vítězný tým se zúčastní celosvětového finále. Loni se českého kola zúčastnilo 36 studentských týmů z 22 škol, vítězem se stali studenti z Gymnázia Stříbro s projektem RAZ Senior Park, vítězem mezinárodního finále se stali studenti z Rumunska s inovativním projektem pro nevidomé Oculus.