Přeskočit na: Obsah

08.10.2015

Společnosti NN a JA Czech uspořádaly soutěž pro studenty středních škol

Studenti navrhovali sociální firmu zaměřenou na potřeby seniorů

Dne 7. října 2015 nezisková vzdělávací organizace JA Czech a NN pojišťovna a penzijní společnost uspořádaly v Národní technické knihovně v Praze 6 Innovation Camp pro studenty středních škol. Jeho smyslem je umožnit studentům vyzkoušet si v praxi a ve spolupráci s profesionály ze světa byznysu tzv. měkké dovednosti.

Vítězem soutěže se stal Projekt spojující domovy, který zaujal porotu svým konceptem spolupráce dětských domovů a domovů pro seniory. Podíleli se na něm: Michael Bartoš z Dvořákova gymnázia a Střední odborné školy v Kralupech nad Vltavou, Monika Rösslerová z Obchodní akademie a Střední odborné školy cestovního ruchu v Chocni, Martin Suchý z Vyšší odborné školy a střední průmyslové školy elektrotechnické v Plzni a Bára Jiříčková z Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře. Koordinátorkou týmu byla Hana Šánová, studentka VŠE, za NN s týmem jako dobrovolník pracoval Zbyněk Jára, manažer IT provozu. Pro studentku Moniku Rösslerovou byla nejsilnějším zážitkem týmová práce: „Jsem nadšená z celé akce, ale nejvíc z toho, jak jsme byli schopni celý den pracovat v týmu, složeného ze studentů, se kterými jsme se předtím vůbec neznali.“

Celkem se soutěže se zúčastnilo 140 studentů z 20 středních škol z Čech a Moravy. Bylo vytvořeno 20 týmů, jejichž členy byli i dobrovolníci z řad zaměstnanců NN. Týmy dostaly na místě zadání: navrhnout koncept sociální firmy zaměřené na řešení potřeb seniorů. Odpoledne jednotlivé týmy prezentovaly svá řešení před porotou, která určila vítěze. Studenti, jejichž týmy se umístily na 1.– 3. místě, získali tablety, iPodShuffle a poukazy na zážitky.


 
Kateřina Štěrbová, ředitelka marketingu a vývoje produktů NN, k zapojení firmy řekla: „Naším cílem je pomoci mladým lidem získávat zkušenosti a dovednosti, které budou moct využít ve své budoucí kariéře. Rádi bychom studenty inspirovali nejen k tomu, aby k podnikání měli dost odvahy, ale také aby uměli pracovat sami na sobě a rozvíjeli své silné stránky. Tento projekt je pro mladé lidi skvělou příležitostí potkat se s profesionály z velkých společností a ’osahat‘ si, jak byznys funguje, my se zas můžeme inspirovat jejich entuziasmem a zápalem pro věc.“

Josef Müller, ředitel JA Czech, uvedl: „Díky projektu, jako je Innovation Camp, mají studenti možnost vyzkoušet si v praxi  tzv. soft skills (čes. měkké dovednosti) a zároveň celý den úzce spolupracovat se zaměstnanci NN. Studenti poznají své možné budoucí zaměstnavatele, dobrovolníci z NN zase své potencionální klienty či zaměstnance. JA Czech těmito praktickými aktivitami propojuje svět škol se světem reálného byznysu.“