Nemáte zapnutý Javascript, webová stránka nebude fungovat správně.
Některé části webu a aplikace nebudou dostupné.
Diverzita – pojem, který se v nedávných letech většinou skloňoval jen v nadnárodních korporacích a mezi personalisty, se pomalu přesouvá do pracovního života většiny z nás. Těžit z rozmanitosti životních zkušeností vyplývajících z věku, rodinného zázemí nebo pohlaví, se totiž vyplácí nejen firmám ale i nám samotným.
V České republice jde svým způsobem o drobnou revoluci. Náš pracovní trh byl dosud spíše konzervativní, a proto se v otázce poskytování rovných příležitostí máme stále co učit. Bez odbourávání zažitých stereotypů, např. o předurčenosti žen a mužů k určitým rolím, to však nepůjde.
Studie respektované poradenské společnosti McKinsey s názvem „Diverzita vítězí“ (Diversity wins) dokládá, že společnosti s otevřenou firemní kulturou a schopností zapojit a motivovat každého zaměstnance, mají o 25 % lepší pravděpodobnost ziskovosti než ty „tradiční“. Firmy postavené na diverzitě a inkluzi jsou totiž nejen výkonnější a lépe odolávají konkurenci, ale také dobře reagují na měnící se trendy, protože lákají nejlepší talenty na trhu a dávají prostor novým a neotřelým pohledům a názorům.
Z průzkumu společnosti McKinsey, kterého se v průběhu koronavirové pandemie zúčastnilo 3 000 zaměstnanců českých firem, vyplývají různá zajímavá zjištění. Třeba to, že ženy mají srovnatelně vysoké ambice jako muži. O povýšení i nejseniornější posty stojí také, ve vedoucích pozicích jich je ale velmi málo. Přestože představují (podobně jako v severských zemích) zhruba tři pětiny všech vysokoškolsky vzdělaných absolventů, ve vyšším vedení společností jich najdeme zhruba jen 11 %. Pokud bychom se zaměřili na počet generálních ředitelek v čele společností s více než 500 zaměstnanci, jde o rozdíl ještě větší. Na této úrovni najdeme ženy pouze v 4 % zastoupení.
Inspirující je i shoda respondentů na tom, jak jsou podle nich vedené týmy. Zaměstnanci společností s vysokým podílem žen ve vedení popisují jejich řízení jako tzv. „orientované na budoucnost“. Důraz se klade na sdílení vize, rozvoj talentů, vlastní odpovědnost nebo styl vedení, ve kterém se může vyjádřit každý. Oproti tomu ve firmách, kde „vládnou“ muži, dostává prostor „tradičnější styl řízení“ – vedení inspirativními lídry udávajícími směr, důraz na výkon zaměstnanců a jejich hodnocení, zaměření na řešení následků, určení jasných rolí.
V NN si zakládáme na různorodosti. Platí to z pohledu věkového složení týmů, zkrácených pracovních úvazků nebo místa výkonu práce. 33 % manažerských pozic je u nás v současnosti obsazeno ženami.
Nejsilněji máme zastoupenu věkovou skupinu 35 až 44 let (36 %), ale pracují mezi námi i kolegové čerstvě po maturitě, nebo v předdůchodovém věku. 62 našich zaměstnanců pracuje na dohodu o provedení práce nebo na dohodu o pracovní činnosti, 35 % našich zaměstnanců má oficiálně vedle pražské centrály ještě druhé oblíbené místo, odkud pracují.
Chcete se o naší firemní kultuře dozvědět víc? O našem přístupu k diverzitě si můžete si přečíst v rozhovoru s našimi D&I ambasadorkami Janou a Katkou. Na našich sociálních sítích jsme také aktuálně rozběhli kampaň „Možná nejsme dokonalí, ale jsme hodně flexibilní“ a budeme rádi, když nám dáte vědět, jak se vám líbí.
11.08.2023
Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.
blog šárky sudové banner big content banner custom width banner on mobile blog:esg blog:obyčejní hrdinové doplňkové penzijní spoření děti investice jaro jídlo kampaň léto motivace mýty night run nn online penze podzim pojištění pojišťovna prevence a zdraví připojištění příběhy příběhy ženy rakovina rady rakovina ženy riziko rizikové životní pojištění slavné osobnosti služby sport spoření svátek video vlastina svátková vzdělávání zajímavosti zima zobrazit_v_penzijnim_sporeni závažná onemocnění úraz ženy životní pojištění životní styl
Zadejte svoji emailovou adresu a nechte se pravidelně informovat o nových článcích na našem webu.